söndag 7 november 2010

Promenad med utsikt



Fick lite spader och lämnade datorn ett tag, ville ut i solen och njuta av det fantastiska vädret. Ville inte gå särkilt långt men ville se hela världen och det gör jag bäst från stora stenbrottet runt knuten. Jag får en känsla av tundra, typ Mongoliet eller ngt liknande när jag tittar ut över landskapet.


Sjön där nere var min badsjö i början när jag kom hit dock är den numera en fiskesjö och det känns väl sådär att bada i den nu...


Miljöerna variera beroende på hur jag går och ibland blir marken under mina fötter naturkonst.


När jag går runt brottet och tittar västerut börjar det hända saker det blir liksom dubbelvatten.


Och lite högre upp blir det trippelvatten, ja ja men sagolikt är det.


Stannade till och pratade med Ingemar som eldade lite trädfall, han bor på den mest spektakulära platsen på hela Kinnekulle, detta är hans trädgårdsutsikt.


Och hans grillplats suger verkligen inte, sjukt läckert!


Men även här uppe på gräsängarna minst 45 minuter från närmaste MD hittar man resterna, onödigt att lämna kvar.


Det är en hisnande känsla att gå längs kanten och om man vågar kan man gå ända fram, svindlande...


Ja nu har jag sett hela världen och jag inser att jag inte har tröttnat på den ännu, och i idag kunde jag se ända till Kroppefjäll i Dalsland, kanske längre...

11 kommentarer:

NinaVästerplana sa...

Jo du... så glada vi kan va som bor så himmelskt vackert :-)
Stenbrottet är vackert året om men kanske mäktigast nu när de mesta löven är borta.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Hannu på Langeland sa...

Det va inte mkt otur med att hamna på Kinnekulle Nina! ;)

Iréne JB sa...

Vilket ställe du bor på! Fast mitt är inte så tokigt det heller :)
Och ännu en anledning att inte gilla MD.

M/S Design sa...

Mycket vackert!

haspet sa...

Så läckert. Förstår att du trivs där i din "egen lilla värld".// Peter

billan sa...

Wow, hade inte i min vildaste fantasi trott att landskapet runt dig var så spännande. Vilken utsikt och vilken grillplats, helt i min smak..... MD suger i alla lägen!

Hannu på Langeland sa...

Gillar ju min kulle som jag delar med mig med alla som kommer hit eller är här...

Scylla sa...

Fantastiskt landskap!

Hannele på Hisingen sa...

Mäktiga vyer, men jag fattar inte vaffö folk inte kan ta hand om sitt skräp..

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannu. Härliga bilder och härlig omgivning. Naturen är den bästa konstnären.

Hanna C sa...

Vilka underbara färger:-)